04 december 2013

Onsdagstema - Kolossalt


Vi väcktes mitt i natten av en bankning på dörren. Det betydde att det var dags att kliva upp och snabbt bege sig några hus bort till det hinduiska bröllop som skulle hållas där. Enligt förståsigpåare var den absolut bästa tidpunkten för just detta bröllop klockan ett på natten. Bara att ta seden dit man kommer. Där satt vi sedan ett litet skandinaviskt gäng i några timmar och följde bröllopsceremonin långt ute på den bangladeshiska landsbygden. Magiskt! Och visst är det fina, bruden och brudgummen med sin kolossala huvudbonad.

Onsdagstema

6 kommentarer:

  1. Väldigt speciellt - både tidpunkten och klädseln/huvudbonaderna!
    Så spännande att ha fått vara med om detta!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra bild du fick på dem!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vad ni har fått vara med om! Verkligen annorlunda upplevelser - sådant gillas skarpt här med som du vet!
    Rolig utstyrsel måste jag säga - påminner lite om carneval i Rio tycker jag. Undrar varför dessa huvudbonader - jag menar vad betyder dom? Tjejens kan ju tolkas som krona/diadem, men killens mössa med den lilla ankan (?) i toppen är lite mera konstig tycker jag.
    Hursomhelst - härliga bildbevis på bröllopet!

    SvaraRadera
  4. Magiskt !! Helt otroligt och vad spännande att få delta. Lite annorlunda utstyrsel än vad vi är vana vid. Ja, visst är de fina !!

    SvaraRadera
  5. Oh, vilken upplevelse :) Så fina de är!
    Jag blir väldigt nyfiken på varför just kl 1 skulle vara så bra? Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppfattade det som att astrologerna hade beräknat tiden som den mest passande.

      Radera