10 januari 2014

Fredagstema - Människoskapelser


Nygjorda samosas är inte dumt.

Fredagstema

9 kommentarer:

  1. Det ser verkligen inte dumt ut! Nu blev jag allt lite sugen - kanske är det dags för en alternativ kvällsmacka ;)

    SvaraRadera
  2. Ser gott och spännande ut. Undrar just vad de innehåller. Får väl googla för att få svar på det ;-)

    SvaraRadera
  3. ...det gick snabbt ;-)
    Samosas, dessa friterade snacks äts i hela Indien. I söder fylls de med kött, i norr med grönsaker, och under högtiden Diwali fylls de ofta med söta fyllningar.

    SvaraRadera
  4. ååå vill ha vill ha...finns det några kvar ;-)) de är goda!

    SvaraRadera
  5. Så lockande det ser ut! Vill ha!

    SvaraRadera
  6. Tack och lov att
    1. Samosas finns hos vår lokala indier som drivs av härliga killar från Bangladesh...
    2. Samosas finns att köpa djupfryst lite varstans. Bäst är dom hos en liten indisk affär vid Östra Station, som drivs av en indisk familj.

    Å om du gillar Samosas lika mycket som jag, så kan jag rekommendera att tina upp dem INNAN du slänger in dom i stekpannan. Då blir dom inte lika "brända" på en liten "fläck" om man säger så;-)

    SvaraRadera
  7. Ser goda ut..

    http://nakak71.blogspot.se/2014/01/fredagstema-13-manniskoskapelser.html

    Kram Kakan

    SvaraRadera
  8. Samosas har jag aldrig smakat med dom ser goda ut. :)

    SvaraRadera
  9. Samosas vet jag ju vad det är men har aldrig smakat. Dags att bege sig till Östra Station! För längre lär jag inte komma just nu.

    SvaraRadera