08 juli 2015

Näckrosor


Fina näckrosor i Svandammen vid Nyköpingshus nu.

6 kommentarer:

  1. Jag såg att de höll på att slå ut när jag cyklade förbi sist! Så fint! :)

    SvaraRadera
  2. Så fint! Sjön här där jag bor är för djup och kall för näckrosor...

    SvaraRadera
  3. Vackert! Åsså ser man t o m speglingarna av några stycken blå himmel blad näckrosorna;-)

    SvaraRadera
  4. Underbart fint! Tillhör favoriterna. Kikar efter lilla ankungen och grodan som enligt en (finsk) barnvisa simmar runt bland näckrosbladen och kvackar. Du måste ha missat dem. ;)

    SvaraRadera
  5. Hoppas sommaren är snäll med dig och att du helt enkelt njuter för mycket för att blogga .... för här är så tyst så tyst!
    Sänder en lite regnig men inte mindre varm sommarhälsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog mest att jag inte hittar någon speciell infallsvinkel för inlägg just nu. :) Återkommer så snart jag hittar något.
      Tack för hälsningen, jag skickar en till dig! :)

      Radera