04 januari 2009

Mer Vinterland

Kamerabatteriet gillade inte att vara ute idag vid -13 grader. Visserligen klarade det sig ute när jag knäppte bilder, men när jag kom hem och skulle ta ett snabbkoll på bilderna i kameran innan överföringen till datorn, då var det stopp. Tomt batteri.
Jag har faktiskt inget extra batteri till den här kameran, men beställde ett härom dagen, så jag räknar med att det kommer till Posten imorgon. Jag brukar skaffa extrabatterier till mina kameror för att ha på resor, men just den här kameran har jag inte haft med mig så många gånger när jag har varit iväg.
Akson tipsade mig i kommentaren till förra inlägget om att hon alltid använder batterigrepp till sin kamera. Kanske vore något...

6 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild! Fick titta på den flera gånger för att fatta att det inte var en målning utan ett fotografi

    SvaraRadera
  2. Verkligen vacker bild! Ser lite ut som ett julkort faktiskt.

    SvaraRadera
  3. En skön vinterbild. Underbart ljus!

    Jag kan verkligen rekommendera ett batterigrepp. Utan det skulle jag inte klara mig, skulle jag tro.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bild! Ursäkta min okunnighet men vad är batterigrepp?

    SvaraRadera
  5. Ett batterigrepp kopplar man på kamerans undersida för att få en större och bekvämare kamera att hålla i. Och så är det mer batteri i, så man kan använda kameran längre utan att det går som det gick för mig igår. Tror jag. Jag har ju inget så jag kan inte vara säker.

    SvaraRadera
  6. Det fina med batterigrepp är att det fungerar även om ett av batterierna är dött. Fiffigt värre!

    Det batteriet som har mest kraft är det som jobbar. Vilket innebär att batterierna varar väldigt länge.

    Jag vet att batteriegrepp till Canon är förhållande vis billiga, runt 1500 pengar. Men till Nikon kostar de betydligt mera, av någon outgrundad anledning! Undrar varför? Kostar de mera att göra till Nikon eller är det så att Nikon-användare använder det mera sällan?!?!? Funderingar!

    SvaraRadera